Il’ si s nama il’ si protiv nas.

Ne znam kako je to u vašim društvenim krugovima, ali u mojima, mi volimo Diskutirati. A kad Diskutiramo, stvari često budu jako zanimljive. Većina nas koji Diskutiramo imamo formirano mišljenje koje nije došlo sa fejsa ili gugla, već smo učili nešto, čitali članke na Indexu (a svi znamo kako je Index pouzdani medij) ili Dnevno (a znamo koliko je Dnevno pouzdani medij). Neki od nas su čak uzeli Wikipediju, ili, nedaj bože, knjigu u ruke. A neki (samo neki) imaju kao neke škole. I mi volimo Diskutirati o svim važnim životnim i ozbiljnim pitanjima, ali vjerovali ili ne, svo to naše akumulrano znanje neće na kraju vrijediti ništa, jer ja sam u pravu i ti si glupa zatucana ovca i nemaš pojma jer to je tako i ti si glup. Idem doma reći te mami.

Okej. Ajde bok.

I upravo to je razlog zašto sam prestala Diskutirati. Ne znam jel se radi samo o meni ili sam jednostavno naišla na krive ljude, ali Diskusije danas gotovo da ne možeš naći. Možeš naći osobu koja je toliko radikalno u svom filmu da jednostavno nije u stanju razgovarati o temi bez da uopće pokuša čuti onu drugu stranu. Vegan si? Okej, idemo razgovarati. Ja sam nešto čitala o veganstvu i kako takav način prehrane ima negativne posljedice po malu djecu. Oh, znači ja sam okrutna mesožderka i trebala bi gorjeti u paklu jer volim pljeskavice? Nemaš argumenata da mi objasniš zašto je veganska prehrana u redu?  Okeeej. Može. Oke, onda idem razgovarati s onim ateistom koji stoji sa strane. S obzirom da, mada nisam pripadnica niti jedne religijske organizacije, i dalje smatram sebe teistom, uvijek me zanima razgovarati sa nekim tko dijeli drugačija mišljenja od mene i saznati nešto novo. A, neće ići. Ja sam zapravo zatucana glupača koja vjeruje u nevidljivog jednoroga na nebu i zbog toga sam inferiorne inteligencije i ne bi smjela rađati i odgajati djecu because science only bro!

Teisti (ili, u našoj zemlji, katolici) će moliti za moju zabludjelu dušu koja će gorjeti u paklu jer odbijam prihvatiti njihovu knjigu staru nekoliko tisuća godina kao svoj životni guideline i jer živim u grijehu. Određene vrste feminista (jer, šteta bi bilo svesti feminizam na neke radikalne skupine koje su, bar mi se čini, sve glasnije i glasnije) će misliti da sam jadna duša potlačena od strane zločestog patrijarhata kojoj treba pomoć jer zapravo mislim da kad muškarac otvori ženi vrata, to je zapravo lijepa gesta, ne želeći čuti da mislim da je to jednako lijepa gesta i kad žena napravi istu stvar muškarcu jer, ravnopravnost spolova, jel  ovoono. Identificiraš se kao biseksualna osoba? LGBTQ community te obožava. Pozvan si na sve susrete, druženja i prajdove i ti si najkul osoba na svijetu – one of us!  Onog trenutka kad nađeš partnera suprotnog spola, iz tog društva si isključen jer si “izdajnik”, zaboravljajući zašto postoji ono “bi” u “biseksualan” i zašto njihovo ime ima slovo “B” u svom akronimu.

indecisive-1Izvor: livelongandtravel.com

Nikako da se složim sa ljudima s kojima razgovaram jer mi se čini (mada sam skoro uvjerena da nije tako) da sam jedina koja je zapravo voljna u razgovoru saslušati drugu stranu i zapravo uzeti u obzir i razmotriti ono što ona govori sa njene ili njegove perspekitive. Svi kao volimo Diskutirati, svi smo se načitali pustih knjiga i članaka i istraživanja (a pogotovo “istraživanja”) ali kao da smo zapeli samo u svom filmu i odbijamo izaći iz njega. Svijet se podijelio na dvije radikalne strane, svaka pljujući i mrzeći onu drugu. Crno i bijelo, za i protiv, nema treće opcije. Nesvrstani se ne računaju, oni su mlakonje i nemaju svoje mišljenje. Jednostavno je nezamislivo pojmiti da netko zapravo ima umjereno mišljenje o nekoj temi i može naći za i kontra argumente za obje strane i s objema se slagati do određene mjere. Al nedobog da nemaš mišljenje o nečemu. E, dolijao si onda. Tek onda si najgora vrsta osobe, bezdušni jadnik jer “ti ne razumiješ kako je x, kako si dvoličan, zanima te samo y a na x uopće ne obraćaš pažnju”, jer tko je vidio imati veću emotivnu povezanost s jednom temom umjesto drugom.

Ako postoji netko tko želi s menom (sa mnom? Jebemti s i sa i hrvatski) Diskutirati, uvijek ću biti otvorena, dokle god razgovaramo normalno. Nema crno-bijelog, radikalnog za ili radikalnog protiv. Postoji tu i ogromni spektar svih ostalih duginih boja. Možda ja mislim ružičasto. Možda crveno. A možda i zeleno. Tko  zna. Otvori um, otvori srce, razgovarajmo!

 

 

Leave a Reply

